Evaluering

Evaluering af 20 års jubilæum

1. Udstillingen på biblioteket i de små montre var måske lidt for småt. Desværre var biblioteket under ombygning, og derfor havde vi ikke de bedste vilkår. Nogle havde kørt langt for at se udstillingen på biblioteket.

Hvis det skal  give mere mening med udstillingen på biblioteket, skal der lidt mere til f.eks. : lidt større montre, ophæng af lidt større tæpper m.v.

2. Artiklerne i ”Kludemagasinet”, biblioteket sørgede for en artikel i Ballerup Bladet og ”Kig og Lyt” , trykning af plakater af ”flyers” . Vi hængte plakaterne op i de lokale supermarkeder og delte ”flyers” ud hos de nærliggende patchwork forretninger. Ligeledes var der både plakat og ”flyers” i Sognegården.

Vi skal tilbyde patchwork forretningerne reklame til vores udstilling og evt. spørge om sponser gaver til lotteri. Skal være opmærksom på beskrivelsen af udstillingerne i Kludemagasinet.

Biblioteket tilbagemeldte at folk der kom lang vejs fra var meget skuffet over den meget lille udstilling.

Evt. et samarbejde med en lokal kunstner, der vil udstille sammen med os.

 

3. Udstillingen i sognegården.

Opstillingen fredag fra kl. 10.00 til ca. kl. 14.00 Der var 6 – 8 personer. Nogle havde afleveret deres ting løbende, andre afleverede fredag formiddag.

Nedtagning søndag efter kl. 14.00. Det tog ca. 1 ½ time. Alle kom og hentede deres ting. 

Arbejdsopgaverne: cafe, køkken og ”vagt” i udstillingen blev fordelt mellem:

Åbningstid lørdag kl. 11.00 – kl. 15.00, søndag kl. 11.00 – kl. 14.00.

Arbejdsfordelingen på skema fungerede fint.

 

  • Husk at arbejdsopgaver/ansvar inden weekenden fordeles over flere personer.
  • Planlægning i skema er et godt arbejdsredskab.
  • Udstillingen i lokalet bliver godt udnyttet ved at hænge de store tæpper op på bjælkerne i loftet. God effekt. Troldgrene til de små ting, stumptjener til tasker m.v.
  • Tydeligt navn på diverse tæpper m.v. folk vil gerne vide, hvem de skal spørge om designet og teknik.
  • Alle medlemmerne skal have navneskilte på og tydeligt kendetegn- f.eks. et tørklæde i samme farve, så folk kan se, hvem der har noget med udstillingen at gøre, og hvem de kan spørge.
  • Servering i caféen: kaffe/te, boller og kage. Folk købte ikke sandwich.
  • Ophæng af skilte med café priser på.

 

4. Det gik fint med lotteriet, fine gevinster.  Der var 18 – 20 gevinster pr. 100 lodder. Nummerere  blev udtrukket inden, så gevinsterne kunne udleveres med det samme. Der var 200 lodder pr. dag.

  • Gevinsterne kan nedsættes til 10 – 15 stk. pr. 100 lodder.
  • Indkøb 300 lodder pr. dag, hvis man har gevinster til det.
  • Udtræk numrene før og skriv op på en plakat så folk med det samme kan se, om de har vundet og få deres gevinst udleveret straks.
  • Lodderne kan købes på nettet eller i en ”Bog og Ide” boghandel.
  • Fælles aftner/weekend hvor man syr og kommer med gode ideer til gevinster. Finder mønster og stoffer til d.v.s projekter.